Executive Secretary

IV Workshop “Challenges of Education 2025” "EDUCACIÓN 2025"

IV International Scientific Conference "Challenges of Education 2025"

EDUCACIÓN 2025

IV Workshop “Challenges of Education 2025”

Listen-Mob, a system of mobile applications to develop English oral comprehension as a foreign language

 The results of the diagnostic evaluation in English for students entering university have demonstrated that language skills development is insufficient. When diagnosing students from the preceding level, tenth grade at the pre-university “Osvaldo Herrera” in Santa Clara, which marks the beginning of this level and where teachers must strengthen language skills to ensure the desired proficiency upon completing this stage, oral comprehension is identified as the most affected skill. 

  Los resultados de la evaluación diagnóstica en inglés a estudiantes que ingresan en la universidad ha demostrado que el desarrollo de habilidades idiomáticas es insuficiente. Al diagnosticar estudiantes del nivel precedente, décimo grado del pre universitario “Osvaldo Herrera” en Santa Clara, grado que inicia este nivel y desde donde los docentes deben fortalecer el desarrollo de habilidades en el idioma para garantizar el nivel al que se aspira al terminar esta enseñanza, se identifica la comprensión oral como habilidad más afectada.


About The Speaker

Marta Marilis

Marta Marilis

UCLV Flag of Cuba

Discussion

Practical Info
Spanish / Español
October 21, 2025 2:15 PM
15 minutes
Hotel Resonance Musique Santa Maria
Authors
Deyse Matilde Fernández González
Marta Marilis Veitía Rodríguez
Sergio Ramón Pérez León
Keywords
aplicación móvil; comprensión oral
mobile application; oral comprehension; ict
tic
Documents