Simposio Internacional “Desarrollo Humano, Equidad y Justicia Social"
The present paper derives from the need to find a balance to the teaching of English language contents to those of the curricular course on History of the English Speaking People’s from the English Language Studies with a Second Foreign Language at the Cuban university through the Content and Language Integrating Learning as one of the most contemporary approaches in language teaching. To approach the situation this paper suggests deepening into the dynamics to develop an integration of skills along the teaching process of the course on History of the English Speaking People’s. As a result, methodological suggestions are provided to embed the dynamic so that it allowed for the development too, of critical thinking skills, linguistic and socio-cultural competence, as well as skills to study the English language. It is peremptory then to rightfully choose the language contents to be integrated and also to accurately plan the skills to work out, apart from a careful attention to the suggested approach.
El siguiente trabajo parte de la necesidad de equilibrar la enseñanza de los contenidos de lengua inglesa con los de la disciplina Historia de los Pueblos de Habla Inglesa de la Licenciatura en Lengua Inglesa con Segunda Lengua Extranjera en la Universidad cubana, tomando como base el Aprendizaje Integrado de Conocimientos Curriculares y Lengua Extranjera como uno de los enfoques más actuales para la enseñanza de lenguas. Para abordar la problemática se plantea en este trabajo profundizar en la dinámica del desarrollo integrado de habilidades para la enseñanza de la Historia de los Pueblos de Habla Inglesa. De ahí que ofrezca sugerencias metodológicas para contextualizar la dinámica de modo tal que permitan potenciar además, el desarrollo de un pensamiento lógico, el enriquecimiento de la competencia lingüística y socio-cultural, así como el desarrollo de habilidades de estudio en lengua inglesa., de ahí que resulte fundamental una correcta selección de los contenidos de lengua a integrar y una certera planificación de las habilidades a trabajar además, del respeto por enfoque propuesto.
About The Speaker
MsC. Dianaleis Maza Amores
profesora del dpto Lengua inglesa en la UCLV