7th Symposium of Rural Innovation Processes

10th International Scientific Conference on Agricultural Development and Sustainability

7th Symposium of Rural Innovation Processes

Marketing of agricultural products through self-management established in the Carlos Bastida CPA, Cauto Cristo municipality.

Abstract

The dynamics of the commercialization of agricultural products was evaluated through the self-management established by the CPA Carlos Bastida of the Cauto Cristo municipality. For this, consumer surveys were carried out based on indicators of the analysis of supply and demand through the history of agricultural production marketed in the Cauto Cristo Oeste Popular Council, belonging to the Cauto Cristo municipality. The number of commercialization spaces per year and the percentage of productions linked to areas of social interest were evaluated: daycare centers, hospitals, maternity homes, and nursing homes. The results indicate that the priorities assumed by consumers when buying their products are the price, the size of the products and the appearance and quality, the highest consumption habits of agricultural products are seasonings, root vegetables, vegetables and grains. The products most frequently accessed by consumers are condiments, root vegetables and fruits. The marketing spaces at the Carlos Batida CPA increased to 107 at the end of the evaluation.


Resumen

Se evaluó la dinamica de la comercialización de productos agropecuarios a través de la autogestión establecida por la CPA Carlos Bastida del municipio Cauto Cristo. Para ello se realizaron encuestas a consumidores a partir de indicadores del análisis de la oferta y de la demanda a través del historial de producción agropecuaria comercializada en el Consejo Popular Cauto Cristo Oeste, perteneciente al municipio Cauto Cristo. Se evaluó la cantidad de espacios de comercialización por año y el porcentaje de producciones vinculadas a las áreas de interés social: círculos infantiles, hospitales, hogares maternos y hogares de ancianos. Los resultados indican que las prioridades asumidas por los consumidores al momento de comprar sus productos son el precio, el tamaño de los productos y la apariencia y calidad, los mayores hábitos de consumo de productos agropecuarios son los condimentos, viandas, hortalizas y granos. Los productos que mayor frecuencia de acceso tienen para los consumidores son los condimentos, viandas y frutas. Los espacios de comercialización en la CPA Carlos Batida se incrementaron hasta 107 al finalizar la evaluación.


About The Speaker

Daniela Sancesario Aguilera

Daniela Sancesario Aguilera

Instituto de investigaciones agropecuarias "Jorge Dimitrov" Flag of Cuba

Discussion

Practical Info
Póster digital
Spanish / Español
November 14, 2023 12:50 PM
30 minutes
Salón 1 Starfish
Authors
Daniela Sancesario Aguilera
Keywords
agricultural products.
autogestión
comercialización
marketing
productos agropecuarios.
self-management
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