VIII Conference "Chemical Sciences"

VIII International Symposium on Chemistry and Pharmaceutical Sciences

VIII Conference "Chemical Sciences"

A VIRTUAL ENVIRONMENT TO LEARN CHEMISTRY AT A DISTANCE IN THE FORMATION OF THE MERCHANT MARINE OFFICER IN CUBA

Abstract

Moodle, for the development sets himself a virtual surroundings through the platform at work of a system of teaching activities digitized, in the learning of the Chemical subject of study, for the hardworking staff training that Granma, that you make possible the practical application and a better orientation, execution and control of the independent activity of the students chooses for the Official title of the long-distance merchant marine, at the Naval Academy.The orientation of the study of the Chemical subject of study, it consists in a system of teaching digitized activities, and which constitutes the technological intervening resource the students will have the possibility to get all of the information for development from the course. This makes easy the understanding of the object of study, by means of the quest and information processing, projecting all of the Teaching Educational Proceso's components ( PDE ), centering in the student's autonomous work, which favors the efficacy in the Distance Learning of the Officer of the merchant marine at the Naval Academy Granma, departing of Vigotski's historic cultural focus, Galperin, P, Leontiev, To, Davidov, V, that it serves as guide for his auto-preparation, rendering bigger interest to the development of the personality

Resumen

En el trabajo se propone un entorno virtual a través de la plataforma Moodle, para el desarrollo de un sistema de actividades docentes digitalizado, en el aprendizaje de la asignatura Química, para la formación del personal trabajador que opta por el título Oficial de la Marina Mercante a distancia, en la Academia Naval "Granma", que posibilita la aplicación práctica y una mejor orientación, ejecución y control de la actividad independiente de los estudiantes. La orientación del estudio de la asignatura Química, consiste en un sistema de actividades docentes digitalizado, y constituye el recurso tecnológico mediante el cual los estudiantes tendrán la posibilidad de obtener toda la información para el desarrollo del curso. Esto facilita la comprensión del objeto de estudio, mediante la búsqueda y procesamiento de la información, proyectando todos los componentes de Proceso Docente Educativo (PDE), centrado en el trabajo autónomo del estudiante, el cual favorece la eficacia en la Educación a Distancia del Oficial de la Marina Mercante en la Academia Naval "Granma”, partiendo del enfoque histórico cultural de Vigotski, Galperin, P., Leontiev, A., Davidov, V, que sirve de guía para su autopreparación, prestando mayor interés al desarrollo de la personalidad.

About The Speaker

Odalys Quevedo Alvarez

Odalys Quevedo Alvarez

UDI, Laboratorios Aica Flag of Cuba

Discussion

Practical Info
Póster digital
Spanish / Español
November 14, 2023 6:41 PM
15 minutes
Sala B SIQF
Authors
Odalis Zambrana Álvarez
Haydee Suanes Canet
Odalys Quevedo Alvarez
Keywords
chemistry
distance learning.
educación a distancia.
information technologies and communication
quimica
sistema de actividades docentes
system of teaching activities
tecnologías de la información y la comunicación
Documents