3rd International Symposium "Physical Activity, Sport and Recreation 2023"
Abstract
Early Childhood claims in these times of a high preparation of the teachers who work in it, declaring this, as a mediator of the process of influences in the period of greater dependence of the child with adults as a social being. In the research, the objective that is formulated is to analyze the influence of a self-preparation program on the attitude of the AFC teacher towards the development of motor skills in the “Educate your Son” Program. Theoretical and empirical methods are used such as the survey, scientific observation, and methodological triangulation, the pre-experiment; and descriptive and inferential statistics. The population is made up of 19 teachers of Community Physical Activity, from six sports teams in Santa Clara. In the results stands out the low level of attitudinal activity for the self-preparation of teachers in an initial stage, the implementation of a self-preparation program to solve the problem and raise the level of disposition in a third stage of verification. It is concluded by referring to the difference in the attitudinal activity evaluated between both stages, reflected in a more positive and reflective attitude in the process, after the proposal has been applied.
Resumen
La Primera Infancia reclama en estos tiempos de una elevada preparación de los docentes que laboran en ella, al declarase estos como mediador del proceso de influencias en el período de mayor dependencia del niño con los adultos como ser social. En la investigación el objetivo que se formula es analizar la influencia de un programa de auto preparación, en la actitud del profesor de Actividad Física Comunitaria ante el desarrollo de la motricidad en el Programa “Educa a tu Hijo”. Se emplean métodos teóricos y empíricos como la encuesta, la observación científica, y la triangulación metodológica, el preexperimento; y la estadística descriptiva e inferencial. La población está conformada por 19 profesores de Actividad Física Comunitaria, de seis Combinados deportivos de Santa Clara. En los resultados sobresale el bajo nivel de actividad actitudinal para la auto preparación de los profesores en una etapa inicial, la implementación de un programa de auto preparación para solucionar el problema y elevar el nivel de disposición en una tercera etapa de constatación. Se concluye refiriendo la diferencia de la actividad actitudinal evaluada entre ambas etapas, reflejada en una actitud más positiva y reflexiva en el proceso, después de aplicada la propuesta.
About The Speaker
MsC. Idania Blanco
Discussion