3rd International Symposium "Physical Activity, Sport and Recreation 2023"
Abstract
The game is a means to organize children in early childhood and a way to educate them fully during physical activities, these constitute the greatest force of self-regulation; since it is subordinated to its motives and interests with respect to others; it is also a development activity, which implies its necessary inclusion in the educational teaching process, however, sometimes they are not exhibited in the scheduled Physical Education Activities, there being limited work on the skills that must be acquired in a given cycle, which that brings with it a motor gap, lack of fluidity and coordination in the execution of movements. This assessment leads to the following problematic situation: the need to improve the motor development of the children under study, focusing the scientific problem on how to improve motor development in children from five to six years of age? In this sense, the present investigation aims to design games for the motor development of the aforementioned children, which offers an effective tool for the personnel in charge of Early Childhood, if we take into account the integration of all areas of knowledge, the The application of methods and/or techniques of scientific research made it possible to offer solutions for the educators based on the proposed purpose, as well as the reasons for the problem posed.
Resumen
El juego es un medio para organizar a los niños de la primera infancia y una vía para educarlos integralmente durante las actividades físicas, éstos constituyen la mayor fuerza de autorregulación; ya que se subordina a sus motivos e intereses respecto a los demás; asimismo es una actividad desarrolladora por lo que implica su necesaria inclusión en el proceso docente educativo, sin embargo en ocasiones no se exhiben en las Actividades programadas de Educación Física, existiendo un limitado trabajo de las habilidades que se deben adquirir en un ciclo determinado, lo que trae consigo un desfase motriz, falta de fluidez y coordinación en la ejecución de los movimientos. Esta valoración conduce a la siguiente situación problemática: necesidad de mejorar el desarrollo motriz de los niños en estudio, centrando el problema científico en ¿Cómo mejorar el desarrollo motriz en los niños de cinco a seis años? En este sentido la presente investigación tiene como objetivo diseñar juegos para el desarrollo motriz de los niños antes mencionados, lo que ofrece una herramienta eficaz para el personal encargado de la Primera Infancia, si tenemos en cuenta la integración de todas las áreas de conocimiento, la aplicación de métodos y/o técnicas de la investigación científica permitió ofrecer vías de solución para las educadoras en función del fin propuesto, así como razones del problema planteado.
About The Speaker
Tania Hernández Díazz
Discussion