Executive Secretary
IV International Scientific Conference "Challenges of Education 2025"
EDUCACIÓN 2025
I International Scientific Workshop "Towards an Innovative Didactics in Higher Education: DIES-2025"
The next study is based on experiences from the Sociocultural Management degree at the Central University from Las Villas, which accompanies the development of coursework on Project Based Learning (PBL). The use of this new methodology allowed the contents of the Research Methodology and Sociocultural Management subjects to be articulated in an integrative exercise, incorporating innovation procedures as guides for learning that develops skills and competencies in higher education. With project-based learning, students of the 2nd year program strengthen the knowledge systems for the search for solutions to problems of the profession, and are inserted into a logic of planning, discussion and evaluation of the results presented, taking advantage of the benefits of virtual platforms.
El siguiente trabajo está sustentado en experiencias desde la carrera Gestión Sociocultural en la Universidad Central de las Villas, que acompaña el desarrollo de trabajos de curso basados en un Aprendizaje por Proyectos (ABP). La utilización de esta nueva metodología permitió articular los contenidos de las asignaturas Metodología de la Investigación y Gestión Sociocultural en un ejercicio integrador, incorporando procedimiento de innovación como guías de un aprendizaje más desarrollador de habilidades y competencias en la educación superior. Con el aprendizaje basado en proyecto los estudiantes de la carrera en 2do año afianzan los sistemas de conocimientos para la búsqueda de soluciones a problemáticas de la profesión, y se insertan en una lógica de planeación, discusión y evaluación de los resultados presentados aprovechando las bondades de las plataformas virtuales.
About The Speaker
M. Sc. Gloria L. Piedra Díaz

Discussion