Executive Secretary
IV International Scientific Conference "Challenges of Education 2025"
EDUCACIÓN 2025
IV Workshop “Challenges of Education 2025”
This article addresses the problem of managing the training process in teacher training schools. Its objective is to propose a management model for the training process of upper secondary school teachers. It employs theoretical, empirical, and statistical methods; a qualitative methodology is used with an open, flexible, dynamic design and participative. It presents a management model for teacher training. It concludes that managing the teacher training process is complex and requires the participation of those, involved in decision-making to achieve continuous improvement. The implementation of the model had a favorable impact on teacher training indicators.
El artículo plantea el problema de la gestión del proceso de formación en escuelas pedagógicas, tiene como objetivo proponer un modelo de gestión del proceso de formación de docentes de nivel medio superior. Emplea métodos teóricos, empíricos y estadísticos, se utiliza una metodología cualitativa con un diseño abierto, flexible, dinámico y participativo. Presenta un modelo de gestión para la formación de docentes. Concluye que la gestión del proceso de formación de docentes es compleja, requiere la participación de los implicados en la toma de decisiones para lograr la mejora continua. La aplicación del modelo impactó favorablemente los indicadores de la formación de docentes.
About The Speaker
Ada Andrade Rodríguez
Discussion