Executive Secretary
IV International Scientific Conference "Challenges of Education 2025"
EDUCACIÓN 2025
IV Workshop “Challenges of Education 2025”
The following paper will develop some of the conceptual dialogues observed between militant feminisms and “autogestión pedagógica”, recovering the experience carried out in the optional seminar on Autogestión y cogestión pedagógica, Education Degree, UNSAM - Heras Chair -, taught in the second semester of 2023. For this paper, we propose the systematization of this experience based on capturing the different dynamics of student participation, specifically in pedagogical assemblies (a fundamental tool of “autogestión pedagógica”). In addition, a reflection on the participatory dynamics in relation to the evaluation and accreditation of the seminar is proposed, taking into account that the participants played a central role in this task.
En el siguiente trabajo se desarrollarán algunos de los diálogos conceptuales observados entre los feminismos militantes y la autogestión pedagógica, recuperando la experiencia realizada en el seminario optativo de Autogestión y cogestión pedagógica, Carrera de Educación, UNSAM -Cátedra Heras-, dictado en el segundo cuatrimestre del año 2023. Para este trabajo se propone la sistematización de dicha experiencia en función de recoger las diferentes dinámicas de participación estudiantil, específicamente en las asambleas pedagógicas (herramienta fundamental de la autogestión pedagógica). Además, se propone una reflexión sobre las dinámicas participativas en relación a la evaluación y acreditación del seminario, teniendo en cuenta que las y los participantes ocuparon un rol central en dicha tarea.
About The Speaker
Miss Laura Pulleiro

Discussion