III International Scientific Conference "Challenges of Education 2023"
V INTERNATIONAL SCIENTIFIC METHODOLOGICAL WORKSHOP. “DOCTORAL TRAINING IN EDUCATIONAL SCIENCES. CHALLENGES AND PERSPECTIVES”
Problem: Contradiction between the need for the development of communicative competence in the sales management of the shop assistants of tourist stores and the non-existence of forms of professional improvement aimed at the development of this competence.
Objective(s): To develop exchange actions and collective elaborations that allow transformations in the development of the communicative competence in the sales management of the shop assistants of tourist stores of the Caracol Villa Clara Commercial Branch.
Methodology: It is based on the dialectical-materialistic method, and assumes the qualitative research methodology in its variant of cooperative action research.
esults and discussion: there is a process of construction and reflection from practice between the researcher and the participants, to achieve the development of communicative competence in the sales management of the in tourist shop assistants stores, including the proposal of a contextualization of the concept of communicative competence in the sales management of the in tourist shop assistants stores, as well as the theoretical-methodological conception of the Professional Improvement System for the development of this competence.
Conclusions: transformations were propitiated in the development of the communicative competence in sales management in the shop assistants of tourist stores, while a process is emerging in which achievements and deficiencies were diagnosed, solved through various organizational forms of professional improvement such as: self-preparation, consultation, specialized conferences, workshops, courses and postgraduate training.
Problemática: Contradicción entre la necesidad del desarrollo de la competencia comunicativa en la gestión de venta del dependiente comercial de tiendas turísticas y la no existencia de formas de superación profesional dirigidas al desarrollo de esta competencia.
Objetivo(s): Desarrollar acciones de intercambio y elaboraciones colectivas que permitan transformaciones en el desarrollo de la competencia comunicativa en la gestión de venta del dependiente comercial de tiendas turísticas de la Sucursal Comercial Caracol Villa Clara.
Metodología: Se parte del método dialéctico- materialista, y se asume la metodología de la investigación cualitativa en su variante de investigación acción cooperativa.
Resultados y discusión: se produce un proceso de construcción y reflexión desde la práctica entre la investigadora y los participantes, para lograr el desarrollo de la competencia comunicativa en la gestión de venta del dependiente comercial de tiendas turísticas, incluye la propuesta de una contextualización del concepto de competencia comunicativa en la gestión de venta del dependiente comercial de tiendas turísticas, así como la concepción teórico-metodológica del Sistema de Superación Profesional para el desarrollo de esta competencia.
Conclusiones: se propiciaron transformaciones en el desarrollo de la competencia comunicativa en la gestión de venta en el dependiente comercial de tiendas turísticas, a la vez va emergiendo un proceso en el que se diagnosticaron logros y carencias, resueltas a través de diversas formas organizativas de la superación profesional como: autopreparación, consulta, conferencias especializadas, talleres, cursos y entrenamiento de posgrado.
About The Speaker
Raquel Balido León
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