V INTERNATIONAL SCIENTIFIC METHODOLOGICAL WORKSHOP. “DOCTORAL TRAINING IN EDUCATIONAL SCIENCES. CHALLENGES AND PERSPECTIVES”

III International Scientific Conference "Challenges of Education 2023"

V INTERNATIONAL SCIENTIFIC METHODOLOGICAL WORKSHOP. “DOCTORAL TRAINING IN EDUCATIONAL SCIENCES. CHALLENGES AND PERSPECTIVES”

Need to implement the flipped classroom and TIC in the PEA of Mathematics in Higher Secondary Education in Ecuador.

Abstract

Abstract: Education has evolved over time with new strategies and methods that integrate ICT (information and communication technologies) to change traditional methods. Therefore, the need to implement the inverted classroom or Flipped Classroom and ICT in the teaching-learning process (PEA) of Mathematics is considered an innovative model that integrates the learning space at home with face-to-face classes; transforming the classroom experience. The purpose of this work, which is part of the doctoral work of the main author, is to reflect on the need to implement the flipped classroom and ICT in the PEA of Mathematics in Higher Secondary Education in Ecuador. In addition, examples are provided using the content of mathematical models of increasing and decreasing potential functions. The integration of the flipped classroom and ICT in the PEA of Mathematics will have a positive impact on student learning, promoting understanding, interest and the development of essential skills to face the challenges of the 21st century.



Resumen

Resumen: La educación ha evolucionado con el tiempo con nuevas estrategias y métodos que integran las TIC (tecnologías de la información y la comunicación) para cambiar los métodos tradicionales. Por ello, la necesidad de implementar el aula invertida o Flipped Classroom y las TIC en el proceso de enseñanza-aprendizaje (PEA) de la Matemática se considera un modelo innovador que integra el espacio de aprendizaje en casa con las clases presenciales; transformando la experiencia en el aula. El propósito de este trabajo, que forma parte del trabajo doctoral de la autora principal, es reflexionar sobre la necesidad de implementar el aula invertida y las TIC en el PEA de la Matemática en la Educación Media Superior en Ecuador. Además, se proporcionan ejemplos utilizando el contenido de modelos matemáticos de funciones potenciales crecientes y decrecientes. La integración del aula invertida y las TIC en el PEA de la Matemática tendrá un impacto positivo en el aprendizaje de los estudiantes, promoviendo la comprensión, el interés y el desarrollo de habilidades esenciales para enfrentar los desafíos del siglo XXI.

.


About The Speaker

Monica Alexandra Andrango Calvachi

Monica Alexandra Andrango Calvachi

Educación Media Superior de Ecuador Flag of Ecuador


Discussion

Practical Info
Póster digital
Spanish / Español
November 15, 2023 4:1 PM
2 minutes
L6 (Salón 1) "Retos de la Educación"
Authors
Monica Alexandra Andrango Calvachi
Guillermo Soler Rodríguez
Dr. Irving Batte Monter
Keywords
keywords: flipped classroom; mathematical models; mathematics teaching-learning process; technology of the information and communication.
palabras clave: aula invertida; modelos matemáticos; proceso de enseñanza-aprendizaje de la matemática; tecnologías de la información y la comunicación
Documents