VI Symposium of Logistics and Quality Management "COMEC2023"

11nd International Conference of Mechanical Engineering

COMEC2023

VI Symposium of Logistics and Quality Management

The situation, levels and evaluation of logistics service providers in a digitization environment.

Abstract

Today, as a result of globalization, especially the significant cooperation of economic organizations, market competition is becoming more and more global, companies' competitive strategies go beyond the opportunities provided by the market within national borders, and they expand their production processes, strategies, and relationship systems. Nowadays, the recognition that supply chains, even supply networks and networks compete in the economy is becoming more and more accepted. Excellent individual performance is in vain if the company's business partners, suppliers, subcontractors, intermediaries of its products or services, and other related actors in the supply (sales) chain do not perform adequately. As a result of the increasing competition, both the micro and macro environment of companies has changed. The assessment of business performance does not only depend on the internal company activity and its results. Nowadays, the recognition that supply chains, even supply networks and networks compete in the economy is becoming more and more accepted. Excellent individual performance is in vain if the company's business partners, suppliers, subcontractors, intermediaries of its products or services, and other related actors in the supply (sales) chain do not perform adequately. For this reason, it is important to evaluate and choose the right service provider.

Resumen

 Hoy, como resultado de la globalización, especialmente de la importante cooperación de las organizaciones económicas, la competencia en el mercado es cada vez más global, las estrategias competitivas de las empresas van más allá de las oportunidades que brinda el mercado dentro de las fronteras nacionales y amplían sus procesos productivos, estrategias, y sistemas de relación. Hoy en día, el reconocimiento de que las cadenas de suministro, incluso las redes y redes de suministro, compiten en la economía es cada vez más aceptado. El desempeño individual excelente es en vano si los socios comerciales de la empresa, proveedores, subcontratistas, intermediarios de sus productos o servicios y otros actores relacionados en la cadena de suministro (ventas) no se desempeñan adecuadamente. Como resultado de la creciente competencia, tanto el entorno micro como macro de las empresas ha cambiado. La evaluación del desempeño empresarial no depende únicamente de la actividad interna de la empresa y sus resultados. Hoy en día, el reconocimiento de que las cadenas de suministro, incluso las redes y redes de suministro, compiten en la economía es cada vez más aceptado. El desempeño individual excelente es en vano si los socios comerciales de la empresa, proveedores, subcontratistas, intermediarios de sus productos o servicios y otros actores relacionados en la cadena de suministro (ventas) no se desempeñan adecuadamente. Por esta razón, es importante evaluar y elegir el proveedor de servicios adecuado.

About The Speaker

Nagy Gábor

Nagy Gábor

University of Miskolc Flag of Hungary

Discussion

Practical Info
Presentation
English (US)
November 14, 2023 12:10 PM
20 minutes
Salón San Salvador
Authors
Nagy Gábor
Prof. Dr. Illés Béla
Dr. Bányainé Dr. Tóth Ágota
Prof. Dr. Tamás Péter
Keywords
digitalización
digitalization
evaluación
evaluation
industria 4.0
industry 4.0
logistics service provider
proveedor de servicios logísticos
selección
selection


Empresa Industrial Angel Villarreal Bravo, Minerva Silver
Universidad Otto von Guericke Magdeburg
University of Miskolc
Slovenská Technická Univerzita STU Slovakia