Executive Secretary
VII International Conference on Humanistic Studies
CIESHUM 2025
This study was conducted within the Science and Technology Interface Society (SICTE S.A.) of the Marta Abreu Central University of las Villas (UCLV). The overall objective was to update the Management Manual of the Science and Technology Interface Society (SICTE S.A.) of the Marta Abreu Central University of las Villas (UCLV). It adopted a mixed approach with nested or embedded design (DIAC), where the predominant method is quantitative. Sample selection, in accordance with mixed designs, combined both probability and non-probability samples. The methods and techniques employed for data collection were: documentary analysis, participant observation, semi-structured interviews, questionnaires, and social network analysis. Among the main findings of the study, it was highlighted that corporate communication management is an extremely important process within business management. Although the company has made efforts to perfect its communications system, it presents notable deficiencies in this area, which prevents its communications activities from having a fully positive impact. An update to its Communications Management Manual is being designed to regulate and organize the communications practices developed in all areas of the organization through corporate image management.
El estudio se desarrolla en el entorno de la Sociedad de Interfaz de Ciencia y Tecnología (SICTE S.A.) de la Universidad Central “Marta Abreu” de Las Villas (UCLV). El objetivo general consiste en Actualizar el Manual de Gestión de la Sociedad de Interfaz de Ciencia y Tecnología (SICTE S.A.) de la Universidad Central “Marta Abreu” de Las Villas (UCLV). Adopta un enfoque mixto con diseño anidado o incrustado (DIAC), donde el método predominante es el cuantitativo. La selección muestral, en correspondencia con los diseños mixtos, combina tanto muestras probabilísticas como no probabilísticas. Para la recolección de datos los métodos y técnicas empleados son: el análisis documental, la observación participante, la entrevista semiestructurada, el cuestionario y el análisis de redes sociales. Entre los principales hallazgos del estudio, se destaca que la gestión de comunicación corporativa es un proceso sumamente importante dentro de la gestión empresarial. A pesar de que SICTE S.A. ha encaminado esfuerzos para perfeccionar su sistema comunicativo, presenta deficiencias notorias en este ámbito, lo que impide que las actividades comunicativas tengan un impacto totalmente positivo. Se diseña una actualización para su Manual de Gestión de Comunicación con el propósito de regular y ordenar las prácticas comunicativas que se desarrollan en todos los ámbitos de la organización a través de la gestión de la imagen corporativa.
About The Speaker
Daniela Fernández Moya

Discussion