13rd Symposium on Modern Management

13rd International Conference on Business Sciences

13rd Symposium on Modern Management

Training program in Promotional Communication for directors and reserves in the Hotel Be Live Collection.
  • For the entities of the hospitality and tourism sector, is not enough for a product or a service to possess quality, to be distribute defficiently or to fixit an appropriate price; it needs to be known and that the different publics are informed about its kindness. In this context the tourist communication plays a primordial role. The present diploma work is developed at Be Live Collection Cayo Santa María Hotel in Villa Clara province, the main objective is to elaborate a training program in promotional communication for the directors and reserves belongs to the entity objects of study. In this sense a diagnostic was developed about the needs of training of the directors and reserves belongs to the hotel, it was the starting point to determine the fundamental objectives of the training program. Among the main techniques and/or methods used in the investigation are the documental analysis, the direct observation, the FODA analysis, the brainstorming, which showed its efficiency in this study type.For the confection of the program was applied a scientifically approved procedure designed by (Martínez, 2016). As a result of the investigation was designed a training program in promotional communication for the directors and reserves of the hotel objects of study verifying its efficiency, because of to value its contribution through the trial of experts.

  • Para las entidades del sector del hotelería en el turismo, no es suficiente que un producto o servicio posea calidad, se distribuya eficientemente o se le fije un precio adecuado; este necesita darse a conocer y que los diferentes públicos estén informados sobre sus bondades. En este contexto la comunicación turística desempeña un papel primordial. El presente trabajo de diploma se desarrolla en el Hotel Be Live Collection Cayo Santa María en la provincia de Villa Clara, con el objetivo principal de elaborar un programa de capacitación en comunicación promocional para los cuadros y reservas de la entidad objeto de estudio. En este sentido se realizó un diagnóstico de las necesidades de capacitación de los cuadros y reservas del hotel como punto de partida para determinar los objetivos fundamentales del programa de capacitación. Entre las principales técnicas y/o métodos utilizados para la investigación se encuentran el análisis documental, la observación directa, la matriz DAFO, la lluvia de ideas, las cuales mostraron su eficiencia en este tipo de estudio. Para la confección del programa se aplica un procedimiento científicamente aprobado, y diseñado por (Martínez, 2016). Como resultado de la investigación se diseñó un programa de capacitación en comunicación promocional para los cuadros y reservas del hotel objeto de estudio comprobándose su eficiencia, al valorar su contribución mediante el juicio de expertos.

About The Speaker

Ana Bárbara Guillén Guillén

Ana Bárbara Guillén Guillén

Hotel Salinas 1 Flag of Cuba


Discussion

Practical Info
Spanish / Español
November 14, 2023 2:43 PM
15 minutes
Sesión Virtual
Authors
Ana Bárbara Guillén Guillén
Rafael Monteagudo Costa.
Yasel Delgado Díaz
Keywords
capacitación
comunicación promocional
programa de capacitación.
promotional communication
training
training program.
Documents