19th International Symposium of Electrical Engineering
SIE 2021
Abstract
The percentage increase of electric propulsed vehicles in the automotive matrix worldwide, and their necessary introduction in Cuba imposes the need to have all the technical information necessary for the support and maintenance of electrical systems.The work it made a complete technical description of the operation of the electrical systems of the Minghong vehicle, model Ares C2, as well as the main schematic diagrams that support it, identifying the main electronic devices that compose it. The detailed aspects cover both the power stages of the electric vehicle, as well as their corresponding electronic control systems, and the interconnections between these systems.It has a direct current motor, synchronous, brushless, model DATAI 1500 of a power of 1500 W so, for its control, a three-phase H bridge converter powered by a 72 V battery is used. As part of the characterization, through measurements made, the waveforms obtained in the charger, the battery and the motor controller are presented, under different working regimes.From these results, a detailed knowledge of the operation of this means of transport is available, in order to identify possible failures, not only in the aforementioned model, but in others that circulate in the country based on a similar technology.
Resumen
El incremento porcentual de los vehículos de propulsión eléctrica en la matriz automotora a nivel mundial, y su necesaria introducción en Cuba impone la necesidad de disponer de toda la información técnica necesaria para el soporte y mantenimiento de los sistemas eléctricos. El trabajo se realiza una descripción técnica completa del funcionamiento de los sistemas eléctricos del vehículo Minghong, modelo Ares C2, así como los diagramas esquemáticos principales que lo sustentan, identificándose los principales dispositivos electrónicos que lo componen. Los aspectos detallados abarcan tanto las etapas de potencia del vehículo eléctrico, así como sus correspondientes sistemas electrónicos de control, y las interconexiones entre estos sistemas. Cuenta con un motor de corriente continua, sincrónico, sin escobillas, modelo DATAI 1500 de una potencia de 1500 W por lo que, para su control, se emplea un convertidor puente en H trifásico alimentado por una batería de 72 V. Como parte de la caracterización, a través de mediciones realizadas, se presentan las formas de onda obtenidas en el cargador, la batería y el controlador del motor, bajo distintos regímenes de trabajo. A partir de estos resultados, se dispone de un conocimiento detallado del funcionamiento de este medio de transporte, con la finalidad de identificar posibles fallas, no solo en el modelo mencionado, sino en otros que circulan en el país basados en una tecnología similar.
About The Speaker
Abraham Vega Fernández