19th International Symposium of Electrical Engineering
SIE 2021
Abstract
From a national perspective, the initiative for the total electrification of land transport would contribute to the efforts being made in the direction of change in the energy matrix in Cuba. In the Cuban case, the introduction of electric vehicles (EVs) in the collective, private and / or business transport sector requires an adequate charging infrastructure for any variant, which would be done through stations and collective charging points. and private companies that, as an essential requirement for a correct operation and introduction of this mobility technology, must comply with a group of mandatory technical requirements regardless of whether they are talking about the so-called electrolineras, which use higher power levels (from 34, 5 to 200 or more kW) with fast and ultra-fast charging modes (modes 3 and 4) or private and / or corporate charging points that typically use lower power levels and slow and / or semi-fast charging modes (modes 1 and 2. This work addresses a series of elements that have been analyzed and evaluated in relation to these requirements, with the aim of proposing the regulations lations that must be met by both the electric stations and the private and / or business charging points that are built and introduced in Cuba.
Resumen
Desde una perspectiva nacional, la iniciativa de electrificación total del transporte terrestre contribuiría a los esfuerzos que se realizan en la dirección de cambio de la matriz energética en Cuba. En el caso cubano, la introducción de los vehículos eléctricos (VEs) en el sector del transporte colectivo, privado y/o empresarial requiere de una infraestructura de carga adecuada para cualquier variante, lo que se realizaría a través de estaciones y puntos de carga colectivos y privados que, como requisito indispensable para un correcto funcionamiento e introducción de esta tecnología de movilidad, deben cumplir con un grupo de requerimientos técnicos obligatorios independientemente de que se esté hablando de las llamadas electrolineras, las cuales utilizan niveles de potencia mayores (desde 34,5 hasta 200 o más kW) con modos de carga rápida y ultrarrápida (modos 3 y 4) o de puntos de carga privados y/o empresariales que, normalmente, utilizan niveles de potencia inferiores y modos de carga lenta y/o semirápida (modos 1 y 2. El presente trabajo aborda una serie de elementos que se han podido analizar y evaluar con relación a estos requerimientos, con el objetivo de proponer las regulaciones que deben cumplir tanto las electrolineras como los puntos de carga privados y/o empresariales que sean construidos e introducidos en Cuba.
About The Speaker
Dr. Miguel Castro Fernández