2nd International Symposium on "Generation and Transfer of Knowledge for Digital Transformation"
SITIC2023
Abstract
The current need is to stimulate student learning and improve the teaching method in the Information Sciences career. The present research was intended to characterize gamification as an educational strategy for the training of the information professional, and the actions that teachers can carry out in order to dynamize the content, promote learning and generate new experiences. Documentary analysis and document review, as well as in-depth interviews and participant observation, were used as methods and techniques. The application of gamification through Virtual Learning Environments promotes autonomous learning by students
Resumen
Actualmente constituye una necesidad estimular el aprendizaje del estudiantado y mejorar el método de enseñanza en la carrera Ciencias de la Información. La presente investigación tuvo la intención de caracterizar la gamificación como estrategia educativa para la formación del profesional de la información, y las acciones que pueden realizar los docentes con el fin de dinamizar el contenido, promover el aprendizaje y generar nuevas experiencias. Fueron empleados como métodos y técnicas el análisis documental y la revisión de documentos, así como la entrevista a profundidad y la observación participante. La aplicación de la gamificación mediante los Entornos Virtuales de Aprendizaje impulsa el aprendizaje autónomo por parte del estudiantado.
About The Speaker
Eilyn R. Rodríguez Díaz De Villegas
Discussion