2nd International Symposium on "Generation and Transfer of Knowledge for Digital Transformation"
SITIC2023
Abstract
The way in which audience measurement studies are carried out in the world has evolved since its emergence, starting from simple methods such as the use of booklets to complex audiometer systems involving Artificial Intelligence; and in dissimilar scenarios, whether measuring television consumption at home, on multiple screens or through the Internet and social networks, which has imposed many challenges to the measurement process. In Cuba, the audience measurement processes have their own characteristics, so the objective of this work is to propose a feasible alternative for the Center for Social Research (CIS) that is capable of measuring television audience rates and television consumption per household. The research consists of a digital survey system that serves to remotely census, the tuning behavior of users of digital terrestrial television, in order to obtain a statistical analysis of penetration rates and consumption times of television programming, among these mainly the audience index or rating.
Resumen
La forma en que en el mundo se realizan los estudios de medición de audiencias han evolucionado desde su surgimiento, partiendo de métodos simples como el uso de cuadernillos hasta complejos sistemas de audímetros que involucran la Inteligencia Artificial; y en disímiles escenarios, ya sea medir el consumo televisivo del hogar, en múltiples pantallas o a través de Internet y las redes sociales, lo que ha impuesto muchos retos al proceso de medición. En Cuba los procesos de medición de audiencia tienen características propias, por lo que el objetivo de este trabajo consiste en proponer una alternativa factible para el Centro de Investigaciones Sociales (CIS) que sea capaz de medir los índices de teleaudiencia y el consumo televisivo por hogar. La investigación consiste en un sistema de sondeo digital que sirve para censar remotamente, el comportamiento de sintonía de los usuarios de la televisión digital terrestre, con el objetivo de obtener un análisis estadístico de los índices de penetración y tiempos de consumo de la programación televisiva, entre estos principalmente el índice de audiencia o rating.
About The Speaker
MsC. irina siles siles
Discussion