3rd International Conference on Sustainable Energy Development
CIDES 2023
In the present work, a software was developed to carry out the thermal calculation of the Diesel cycle with which the effects of some factors on the fuel consumption of Hyundai Himsen 9H 21/32 engines were analyzed, where engine parameters such as the coefficient of excess air, the compression ratio and the temperature and pressure of the charge air are taken into account. Starting from the main data of the engine, the values that characterize the processes of admission, compression, combustion, expansion, exhaust, mechanical losses, effective power and specific fuel consumption are calculated. Using this thermal calculation allows predicting what happens with the variation of the motor parameters due to failures, inadequate maintenance and wear caused by its use. With the calculations made, it is obtained that when the pressure in the engine intake decreases, the specific fuel consumption increases, if the compression ratio is decreased in a hypothetical case, the specific consumption increases and if the charge air temperature increases, the specific consumption increases. As is known, increasing fuel consumption negatively affects environmental pollution. The results were verified with the data obtained from the power plant.
En el presente trabajo se desarrolló un software para realizar el cálculo térmico del ciclo Diesel con el cual se analizaron los efectos de algunos factores sobre el consumo de combustible de los motores Hyundai Himsen 9H 21/32, donde se tienen en cuenta parámetros del motor como el coeficiente de exceso de aire, la relación de compresión y la temperatura y presión del aire de carga. Partiendo de los datos principales del motor se calculan los valores que caracterizan los procesos de admisión, compresión, combustión, expansión, escape, perdidas mecánicas, potencia efectiva y consumo específico de combustible. Utilizar este cálculo térmico permite predecir lo que sucede con la variación de los parámetros del motor debido a fallas, mantenimiento inadecuado y desgastes producidos por su uso. Con los cálculos realizados se obtiene que al disminuir la presión en la admisión del motor, aumentó el consumo específico de combustible, si se disminuye la relación de compresión en un caso hipotético, aumenta el consumo específico y si aumenta la temperatura del aire de carga, aumenta el consumo específico. Como es conocido al aumentar el consumo de combustible se afecta negativamente la contaminación ambiental. Se comprobaron los resultados con los datos obtenidos de la central eléctrica.
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Reinaldo Marcelino Martínez Martínez
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