III International Scientific Conference "Challenges of Education 2023"
The present investigation was carried out by the teachers of the new career in comprehensive development for people with disabilities, belonging to the Faculty of Pedagogy of the Veracruzan University, Xalapa. The purpose of the research is to know the application of inclusive pedagogical strategies during teaching practice; it is carried out under a quantitative approach, with an experimental study, selecting a population of 8 teachers, applying an instrument with 6 elements for data collection by desing an electronic questionnaire in google forms. How the various inclusive pedagogical strategies that teachers incorporate during the February-july 2023 school period are shown, considering the academic profiles of each of them.
La presente investigación fue realizada a los docentes de la nueva carrera en Desarrollo Integral Para las Personas con Discapacidad, perteneciente a la Facultad de Pedagogía de la Universidad Veracruzana. Región Xalapa. La finalidad de la Investigación es conocer la aplicación de las estrategias pedagógicas inclusivas durante la práctica docente; se realiza bajo un enfoque cuantitativo, con un estudio experimental, seleccionando una población de 8 docentes, aplicando un instrumento con 6 ítems para la recolección de datos mediante el diseño de un cuestionario electrónico en Google forms. Como resultado se muestran las diversas estrategias pedagógicas inclusivas que incorporaron los docentes durante el periodo escolar febrero julio 2023, considerando los perfiles académicos de cada uno de ellos.
About The Speaker
Dr. Amador Jesús González Hernández
Discussion