III International Scientific Conference "Challenges of Education 2023"
In the process of teaching of the Russian language with specific ends have found different subjective obstacles of character and objectives that hinder the learning of this language. That provokes a demotivation in the students. The age differences, the varied instruction levels that have the students, the duration of the courses, the unit lack in the teaching methods, in the proposed objectives, the physical conditions and materials for the development of the courses, at the end the students feel little motivated during the teaching of the Russian language for specific ends. In consequence, we have given ourselves to the task of elaborating a program guide for the trainers of Russian language with it dies specific that works with personal of direct contact with the clients, where we look for to unify objectives, methods approaches, etc., with the objective of improving the educational process as for motivation, interest and the students' participation. Methods of the theoretical level were used as the, the analytic-synthetic one and the inductive-deductive one. As empiric method the observation, and the analysis of documents The work was used it presents the making of a support material for the subject of Russian specific for personal of contact with the client. , that which motivates and it favors, in great measure, the learning of this subject.
En el proceso de enseñanza del idioma ruso con fines específicos hemos encontrados diferentes obstáculos de carácter subjetivo y objetivos que entorpecen el aprendizaje de esta lengua. Eso provoca una desmotivación en los estudiantes. Las diferencias etarias, los variados niveles de instrucción que tienen los alumnos, la duración de los cursos, la falta de unidad en los métodos de enseñanza, en los objetivos propuestos, las condiciones físicas y materiales para el desarrollo de los cursos, al final los estudiantes se sienten poco motivados durante la enseñanza del idioma ruso para fines específicos. En consecuencia, nos hemos dado a la tarea de elaborar una guía de programa para los entrenadores de idioma ruso con fine específicos que trabaja con personal de contacto directo con los clientes, donde buscamos unificar objetivos, métodos criterios, etc., con el objetivo de mejorar el proceso docente en cuanto a motivación, interés y participación de los estudiantes. Se emplearon métodos del nivel teórico como el, el analítico-sintético y el inductivo-deductivo. Como método empírico se utilizó la observación, y el análisis de documentos El trabajo presenta la confección de un material de apoyo para la asignatura de ruso específico para personal de contacto con el cliente. , lo cual motiva y favorece, en gran medida, el aprendizaje de esta asignatura.
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Alejandro José Pedroso Borrell
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