Executive Secretary
III International Symposium on “Generation and Transfer of Knowledge for Digital Transformation
SITIC 2025
Abstract
• Problem: Ticket is a Cuban platform that was presented as a solution to avoid in-person queues during the COVID-19 pandemic. Its users can book a wide range of services from their mobile devices or computers. The platform is periodically updated, increasing the scope of the services it provides for the benefit of its providers and users.
• Aim: To propose a set of architecturally significant services.
• Methodology: The study was based on a descriptive methodology with a quantitative approach grounded in theoretical methods such as synthetic and structural systemic analysis, and the empirical method: documentary analysis, supported by document review and focus groups.
• Results and discussion: Key results include features for home delivery services with geolocation, features for ride-hailing services, services with various booking capabilities and resources, integration with the platform for governance oversight, and the information management platform.
• Conclusions: It was concluded that the proposed services are viable for the business sector (state or private), offering providers opportunities for diversification and users easy and user-friendly access.
Resumen
• Problemática: Ticket es una plataforma cubana que se presentó como una solución para evitar colas presenciales durante la pandemia de COVID-19. Sus usuarios pueden reservar para una amplia gama de servicios desde sus dispositivos móviles o la computadora. La plataforma se actualiza periódicamente aumentando el alcance de los servicios que presta en beneficio de sus proveedores y usuarios.
• Objetivo(s): Proponer un conjunto de servicios arquitectónicamente significativos.
• Metodología: se basó en una metodología descriptiva con enfoque cuantitativo fundamentado en métodos de nivel teórico como: analítico sintético y sistémico estructural y del método de nivel empírico: análisis documental, apoyado en la revisión de documentos y grupo focal.
• Resultados y discusión: Los resultados clave incluyeron funcionalidades para el servicio a domicilio con geolocalización, funcionalidad para servicio de transporte por acuerdo, servicios con varias capacidades y recursos de reservación, integración con la plataforma para la supervisión de la gobernanza y la plataforma de gestión de información.
• Conclusiones: Se concluyó que los servicios propuestos son viables para el sector empresarial (estatal o privado), ofreciendo a los proveedores oportunidades de diversificación y a los usuarios un acceso fácil y amigable.
About The Speaker
Yusilka Martínez Veitía

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