Executive Secretary

IV International Conference on Sustainable Energy Development "CIDES 2025"

IV International Conference on Sustainable Energy Development

CIDES 2025

“Conversion of line motor with internal combustion engine to electric motor”
Set Favorite

This paper determines the appropriate methods and expressions for calculating the resistance forces and power required for an electric motor to replace a line motor with an internal combustion engine. A review of the most up-to-date literature worldwide was conducted. The papers studied included railway dynamics and kinematics, traction and adhesion, minimum energy consumption on lines, normal resistance to the advance of freight trains, applied braking systems, experience with light rail vehicles, design of railway vehicle components for track control and maintenance, and data on the internal combustion engine currently in use. The selected papers and texts cover a broad spectrum of knowledge and experience that allow for determining the appropriate component parameters to be used during the conversion process of a line motor with traction from internal combustion to electric. Tables include practical elements obtained from daily experience that will ultimately be useful in comparing the results obtained. Everything studied will allow for the calculation and determination of the electrical components of the drivetrain and the braking system.

En este trabajo se determinan los métodos y expresiones adecuadas para el cálculo de las fuerzas de resistencias y potencia necesaria de un motor eléctrico para sustituir en un motor de línea con motor de combustión interna. Se realizó un análisis de la bibliografía más actualizada a nivel mundial. Se estudió la dinámica y cinemática ferroviaria, tracción y adherencia, mínimo consumo energético en líneas, resistencia normal al avance de trenes de mercancía, sistemas de frenado aplicados, experiencia en vehículos ligeros de ferrocarriles, diseño de componentes de vehículos ferroviarios para control y mantenimiento de vías y datos del motor de combustión interna utilizado actualmente.

Los trabajos seleccionados y textos escogidos abarcan un amplio espectro de conocimientos y experiencias que permiten determinar los parámetros adecuados de los componentes a utilizar durante el proceso de conversión del motor de línea con tracción a partir de combustión interna a eléctrico.

Aparecen tablas con elementos prácticos obtenidos en la experiencia diaria que servirán definitivamente en la comparación de los resultados obtenidos.

Todo lo estudiado permitirá el cálculo y determinación de los componentes eléctricos del tren motriz y el sistema de frenado.


About The Speaker

Reinaldo Marcelino Martínez Martínez

Reinaldo Marcelino Martínez Martínez

UCLV Flag of Cuba

Discussion

Practical Info
Spanish / Español
October 21, 2025 9:45 AM
14 minutes
Sala Virtual
Authors
Reinaldo Marcelino Martínez Martínez
Francisco Monagas Sánchez
Keywords
cinemática ferroviaria.
conversion to electric motor
conversión a motor eléctrico
dinámica ferroviaria
line motor
motor de línea
railway dynamics
railway kinematics.