Limit rack shift coefficients for the transverse contact ratio in cylindrical internal gears

Abstract

During the design of cylindrical gear transmissions with internal contact, one of the tasks to be carried out in the first phases of the project consists of selecting the generating rack shift coefficient for the pinion and the wheel. One method used for this purpose is the Blocking Contours Method, developed by Russian engineers over the last 60 years. For their automated construction, it is necessary to establish a calculation sequence that allows, in a rapid way, to calculate the limit rack shift coefficients for each type of geometric constraint. The present work shows the mathematical analysis carried out to obtain the algorithm that allows calculating the limit generating rack shift coefficient for the transverse contact ratio and thus enable the automation of the process.

Resumen

Durante el diseño de las transmisiones por engranajes cilíndricos con contacto interior una de las tareas a realizar en las primeras fases del proyecto consiste en la selección de los coeficientes de corrección del piñón y de la rueda. Un método utilizado para este fin es el Método de los Contornos de Bloqueo, desarrollado por ingenieros rusos a lo largo de los últimos 60 años. Para la construcción automatizada de los mismos se necesita establecer una secuencia de calculo que permita, de una forma rápida, obtener los coeficientes de corrección límites para cada tipo de restricción geométrica. En el presente trabajo se muestra el análisis matemático realizado para obtener el algoritmo que permite calcular los coeficientes de corrección límites para el factor de recubrimiento y así posibilitar la automatización del proceso.

About The Speaker

Robert Hernández Ortega

Dr. Robert Hernández Ortega

UCLV Flag of Cuba
Practical Info
Presentation
Spanish / Español
November 27, 2021 8:0 AM
15 minutes
L13
Authors
Dr. Robert Hernández Ortega
Keywords
Coeficientes de Corrección
Factor de Recubrimiento
engranajes cilíndricos