Limit rack shift coefficients for the interference in cylindrical internal gears

Abstract

Currently, a procedure used for the selection of generating rack shift coefficients in cylindrical gear transmissions is the blocking contour method, developed graphically in the 1960s by Russian engineers. To achieve its construction in an automated and non-interactive way, and thus open other perspectives in the design of transmissions by cylindrical gears with internal contact, in the present work the mathematical analysis developed to obtain the algorithm that allows obtaining the limit generating rack shift coefficients is exposed for the different types of interference that exist in these transmissions.

Resumen

En la actualidad, un procedimiento utilizado para la selección de los coeficientes de corrección en las transmisiones por engranajes cilíndricos es el método de los contornos de bloqueo, desarrollado, de manera gráfica en la década del 60 por ingenieros rusos. Para lograr su construcción de forma automatizada y no interactiva, y así abrir otras perspectivas en el diseño de transmisiones por engranajes cilíndricos con contacto interior, en el presente trabajo se expone el análisis matemático desarrollado para obtener el algoritmo que permite obtener los coeficientes de corrección límites para los diferentes tipos de interferencia que existen en estas transmisiones.

About The Speaker

Robert Hernández Ortega

Dr. Robert Hernández Ortega

UCLV Flag of Cuba
Practical Info
Presentation
Spanish / Español
November 27, 2021 8:0 AM
15 minutes
L13
Authors
Dr. Robert Hernández Ortega
Keywords
Coeficientes de Corrección
engranajes cilíndricos
interferencia