Simposio Internacional “Desarrollo Humano, Equidad y Justicia Social"
In the light of this new century that humanity is living, the progress achieved by science and technology has penetrated deeply into all the processes that take place in society, characterized by an extraordinary technological and audiovisual revolution, which has promoted substantial changes in society. Therefore, the challenges around education and human performance are related to the acquisition of knowledge and the growing development of universal culture. The work that is presented shows the need to strengthen the training carried out in the “Tania la Guerrillera” pedagogical school in the province of Pinar del Río, in order to make adequate use of the contents that are transmitted through various screens . Its purpose is to investigate the theoretical and empirical studies where the characteristics of the teacher training process of the early childhood educator of upper secondary level are addressed, for the use of audiovisual, from the analysis of documents such as: programs, books and scientific investigations of Preschool Education. This work seeks to establish the theoretical framework, which supports, the training of upper secondary level, for the use of audiovisual in early childhood.
A la luz de este nuevo siglo que vive la humanidad, el avance alcanzado por la ciencia y la técnica ha penetrado de manera profunda en todos los procesos que se desarrollan en la sociedad, caracterizado por una extraordinaria revolución tecnológica y audiovisual, la cual ha promovido cambios sustanciales en la sociedad. Por ello, los desafíos en torno a la educación y al desempeño humano se relacionan con la adquisición de conocimientos y el creciente desarrollo de la cultura universal. El trabajo que se presenta, muestra la necesidad fortalecer la formación que se realiza en la escuela pedagógica “Tania la Guerrillera” de la provincia de Pinar del Río, en aras de hacer un uso adecuado de los contenidos que se trasmiten a través de diversas pantallas. El mismo tiene como fin, indagar en los estudios teóricos y empíricos donde se abordan las características del proceso de formación docente del educador de la primera infancia de nivel medio superior, para el uso del audiovisual, a partir del análisis de documentos como: programas, libros e investigaciones científicas de la Educación Preescolar. En este trabajo se persigue fundamentar el marco teórico, que sustenta, la formación de nivel medio superior, para el uso del audiovisual en la primera infancia.
About The Speaker
Katherine Rivera