Simposio Internacional Hábitat y Desarrollo Comunitario Sostenible
HAB-COM 2021
Abstract
Today, small and large companies dedicate a large budget to social networks and events. But effective integrated communication will take place in both the digital and traditional realms, joining forces to make the impact and delivery of messages much greater. The research study focuses on Incubator GEPROY, whose management with companies is currently favorable, although direct observation highlights the lack of an integrated marketing communication strategy, which limits its inclusion towards potential clients. The general objective of the research consists of: Developing an Integrated Marketing Communication Strategy for the GEPROY Incubator of the Faculty of Economic Sciences of the Central University "Marta Abreu" of Las Villas, which contributes to an effective communication activity. This work responds to a descriptive qualitative research using theoretical and empirical methods, including the use of the following techniques: Study of communicational parameters; Interpretive analysis of documents and direct observation.
Resumen
Hoy, pequeñas y grandes empresas dedican gran presupuesto a las redes y eventos sociales. Pero una comunicación integrada eficaz se llevará a cabo tanto en el terreno digital como en el tradicional, al unir esfuerzos para que el impacto y la llegada de los mensajes sea mucho mayor.
El estudio investigativo se centra en Incubadora GEPROY, cuya gestión con las empresas es favorable actualmente, aunque mediante la observación directa se destaca la no presencia de una estrategia de comunicación integrada de marketing, lo que limita su inclusión hacia clientes potenciales. El objetivo general de la investigación consiste en: Elaborar una Estrategia de Comunicación Integrada de Marketing para Incubadora GEPROY de la Facultad de Ciencias Económicas de la Universidad Central “Marta Abreu” de Las Villas, que contribuya a una eficaz actividad comunicativa. Este trabajo responde a una investigación cualitativa descriptiva utilizándose métodos teóricos y empíricos, incluyendo la utilización de las siguientes técnicas: Estudio de parámetros comunicacionales; Análisis interpretativo de documentos y Observación directa.
About The Speaker
MsC. Dunia González Morales
Profesora Departamento de Economía Facultad de Ciencias Económicas Universidad Central "Marta Abreu" de Las Villas (UCLV)