VIII International Symposium on Chemistry and Pharmaceutical Sciences
SICF
VIII Symposium "Design, Obtaining and Development of Drugs"
Abstract
Issue:The lack of linkage of statistics in the professional training of the pharmacist was the center of the study. Objective: to show examples of the interdisciplinary link of statistics with the professional situations of the pharmacist and for this a sample of problems in the themes was proposed. : Tests for Means, Variance Analysis, Regression Analysis, Stability Study,
Medication Validation Study, which incorporate these contents into the topics of the specialty through professional situations, Methodology: the Methodology used was Teaching by Discovery that is has developed fundamentally in two directions: - Teaching through research or problem solving and the specific forms of organization of the teaching process are analyzed, including the application of the software used to guarantee the treatment of said problems. Results and discussion: as a result, the students were able to apply Statistics in an interdisciplinary manner to the contents of the Pharmacy specialist. Conclusions: the methodology used facilitated a better vision of the possibilities that the statistical subject offers
to these specialists for the solution of problems. professional problems.
Resumen
Problemática: La falta de vinculación de la estadística en la formación profesional del farmacéutico constituyó el centro del estudio, Objetivo: mostrar ejemplos de la vinculación interdisciplinaria de la estadística con las situaciones profesionales del farmacéutico y para ello se propuso una muestra de problemas en las temáticas: Dócimas para Medias, Análisis de Varianza, Análisis de Regresión, Estudio de Estabilidad, Estudio de Validación de medicamentos, que incorporan estos contenidos a los temas de la especialidad mediante situaciones profesionales, Metodología: la Metodología empleada fue la de Enseñanza por Descubrimiento que se ha desarrollado fundamentalmente en dos direcciones:- Enseñanza por investigación o por resolución de problemas y se analizan las formas concretas de organización del proceso docente, incluyendo la aplicación del software utilizado para garantizar el tratamiento de dichos problemas. Resultados y discusión: como resultado se logró que los estudiantes aplicaran de forma interdisciplinaria la Estadística a los contenidos del especialista de Farmacia, Conclusiones: la metodología empleada facilitó una mejor visión de las posibilidades que les ofrece la asignatura estadística a estos especialistas para la solución de problemas profesionales.
About The Speaker
Humberto Nicolás Mora Villegas
Discussion