13rd International Conference on Business Sciences
10th Conference on Business Economics
The main inadequacies detected in a study organizational diagnosis in the managerial group Viclar that affected the efficiency, effectiveness, and effectiveness of the same one, threaten to the design of a new marketing strategy in the same one as main objective of the work.
For the achievement of these results different materials and methods like surveys were used, interviews, the main DAFO, the discussion-confrontation methods among other, the statistical-mathematical methods and the prospective one strategic.
As part of the fundamental results of the implemented strategy they are the economic and social results and the possibility of more capacities of employments in the different municipalities.
The main conclusions are in the implemented methodology that has allowed us to identify the situation faced by the business group and the little knowledge of marketing with the application of competitive strategies and actions to be able to establish and position the business group in new markets for products and services. The strategy facilitates local and territorial development and housing development programs as part of the National Economic and Social Development Plan 2021-2030, strategically applying the Marketing Mix with the purpose of facing changes in the environment and improving the shortcomings of the company
Las principales insuficiencias detectadas en un estudio diagnóstico organizacional en el grupo empresarial Viclar que afectaban la eficiencia, eficacia, y efectividad de la misma, conmina al diseño de una nueva estrategia de mercadotecnia en la misma como principal objetivo del trabajo.
Para el logro de estos resultados fueron utilizados diferentes materiales y métodos como encuestas, entrevistas, la matriz DAFO, los métodos de discusión-confrontación entre otros, los métodos estadísticos-matematicos y la prospectiva estratégica.
Como parte de los resultados fundamentales de la estrategia implementada están los resultados economicos y sociales y la posibilidad de mayores capacidades de empleos en los diferentes municipios.
Las principales conclusiones están en la metodología instrumentada que ha permitido identificar la situación que enfrentaba el grupo empresarial y el poco conocimiento del mercadeo con la aplicación de estrategias competitivas y las acciones para poder constituir y posicionar al grupo empresarial en nuevos mercados de productos y servicios. La estrategia facilita el desarrollo local y territorial y los programas de desarrollo de la vivienda como parte del Plan Nacional de desarrollo economico y social 2021-2030, aplicando estratégicamente el marketing Mix con el propósito de afrontar los cambios del entorno y mejorar las falencias de la empresa
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Ulices Coello Valdivia
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