Executive Secretary

XI Conference on Business Economics "CICE 2025"

XIII International Conference on Business Studies

CICE 2025

XI Conference on Business Economics

Communication strategy at the Tobacco Collection and Processing Company La Estrella in the province of Villa Clara
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Abstract

A company's Human Resources department performs very important functions within the company. The main and basic functions include planning, organization, development, and coordination, as well as the control of techniques that help promote efficient staff performance. It has the power to assist and provide services to the organization, its leaders, and employees. Furthermore, the Human Resources department must also describe the responsibilities that define each job position and the qualities required by the person occupying it. It must also recruit suitable personnel for each position, depending on its location within the company's organizational structure. It also offers training and development programs to improve staff knowledge, i.e., development. Finally, it distributes human resources policies and procedures. However, while these functions can be performed by any department, they will vary depending on the type of organization to which it belongs. It will be important to conduct staff evaluations because they will be able to determine, as objectively as possible, through the characteristics and performance of the activity, the value that each employee has to the organization at all times, so that the company can achieve good results.

Resumen

El departamento de Recursos Humanos de una empresa lleva a cabo funciones muy importantes dentro de la misma. Las principales y básicas consisten en la planeación, organización, desarrollo y coordinación, y también el control de técnicas, que ayuden a promover el desempeño eficiente del personal. Tiene la facultad de ayudar y prestar servicios a la organización, a sus dirigentes, y empleados. Por otra parte, el departamento de Recursos Humanos también tendrá que describir las  responsabilidades que definen cada puesto laboral y las cualidades que debe tener la persona que lo ha de ocupar reclutar al personal idóneo para cada puesto, según dónde se ubique de la estructura organizativa de la empresa , ofreciendo  además,  capacitación  y  desarrollo  de  programas  para  que  mejore  los conocimientos del personal, es decir, formación. Por último, distribuyen las políticas y procedimientos de recursos humanos. Sin embargo, pese a que estas funciones son las que pueden llevar a cabo todo departamento, luego ellas variaran dependiendo del tipo de organización al que pertenezca. Será  importante  llevar  a  cabo,  la  evaluación  del  personal  porque  podrá determinar  de  la  manera  más  objetiva  posible,  a  través  de  las  características  y  el desempeño de la actividad, el valor que en todo momento tiene cada trabajador para la organización,, para  que  la  empresa  consiga  buenos  resultados.

About The Speaker

Ivelices Luisa Bermúdez Martínez

Ivelices Luisa Bermúdez Martínez

UCLV Flag of Cuba

Discussion

Practical Info
Presentation
Spanish / Español
October 23, 2025 9:55 AM
5 minutes
Hotel Grand Memories Cayo Santa María
Authors
Ivelices Luisa Bermúdez Martínez
Keywords
communication
comunicación
formación
human resources
personal
personnel
recursos humanos
training
Documents