Executive Secretary
XIII International Conference on Business Studies
CICE 2025
XI Conference on Business Economics
Abstract
A company's Human Resources department performs very important functions within the company. The main and basic functions include planning, organization, development, and coordination, as well as the control of techniques that help promote efficient staff performance. It has the power to assist and provide services to the organization, its leaders, and employees. Furthermore, the Human Resources department must also describe the responsibilities that define each job position and the qualities required by the person occupying it. It must also recruit suitable personnel for each position, depending on its location within the company's organizational structure. It also offers training and development programs to improve staff knowledge, i.e., development. Finally, it distributes human resources policies and procedures. However, while these functions can be performed by any department, they will vary depending on the type of organization to which it belongs. It will be important to conduct staff evaluations because they will be able to determine, as objectively as possible, through the characteristics and performance of the activity, the value that each employee has to the organization at all times, so that the company can achieve good results.
Resumen
El departamento de Recursos Humanos de una empresa lleva a cabo funciones muy importantes dentro de la misma. Las principales y básicas consisten en la planeación, organización, desarrollo y coordinación, y también el control de técnicas, que ayuden a promover el desempeño eficiente del personal. Tiene la facultad de ayudar y prestar servicios a la organización, a sus dirigentes, y empleados. Por otra parte, el departamento de Recursos Humanos también tendrá que describir las responsabilidades que definen cada puesto laboral y las cualidades que debe tener la persona que lo ha de ocupar reclutar al personal idóneo para cada puesto, según dónde se ubique de la estructura organizativa de la empresa , ofreciendo además, capacitación y desarrollo de programas para que mejore los conocimientos del personal, es decir, formación. Por último, distribuyen las políticas y procedimientos de recursos humanos. Sin embargo, pese a que estas funciones son las que pueden llevar a cabo todo departamento, luego ellas variaran dependiendo del tipo de organización al que pertenezca. Será importante llevar a cabo, la evaluación del personal porque podrá determinar de la manera más objetiva posible, a través de las características y el desempeño de la actividad, el valor que en todo momento tiene cada trabajador para la organización,, para que la empresa consiga buenos resultados.
About The Speaker
Ivelices Luisa Bermúdez Martínez

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