Executive Secretary
XIII International Conference on Business Studies
CICE 2025
XI Conference on Business Economics
Abstract
This research focuses on the Mercantile Company Antenas S.U.R.L., located in Santa Clara. It analyzes aspects related to customer satisfaction with the antenna product of the Mercantile Company Antenas S.U.R.L., located in Santa Clara. The objective of this research is to evaluate customer satisfaction with the antenna product of the Mercantile Company Antenas S.U.R.L. To this end, the conceptual and methodological foundations of customer satisfaction are systematized through an extensive bibliographic review on the subject. Furthermore, customer satisfaction with the product in the entity under study is evaluated through the use of qualitative and quantitative research techniques, mathematical and statistical tools, applying an assessment instrument, and proposing actions to improve the product. The main results reflect that customers are dissatisfied because: 1) the antenna product does not have sufficient performance for each of the places of residence, 2) the product packaging has deficiencies in quality and therefore it could be damaged or lost, 3) the components used to manufacture the antenna are obsolete technology and do not have an attractive image, 4) the customer considers the product assembly process cumbersome since it requires specific tools. The customer's main suggestion is that the product include all the accessories required for its assembly. The aim is to take a proactive approach, incorporating new technologies that help develop productions.
Resumen
La presente investigación se centra en la Sociedad Mercantil Antenas S.U.R.L, de Santa Clara. Su problemática analiza aspectos relacionados con la satisfacción del cliente hacia el producto antena de la Sociedad Mercantil Antenas S.U.R.L, Santa Clara. El objetivo de la investigación es evaluar la satisfacción del cliente hacia el producto antena de la Sociedad Mercantil Antenas S.U.R.L. Para ello se realiza una sistematización de los fundamentos conceptuales y metodológicos sobre la satisfacción del cliente, mediante una amplia revisión bibliográfica sobre el tema en cuestión. Por otro lado, se realiza la evaluación de la satisfacción del cliente con el producto en la entidad, objeto de estudio, mediante la utilización de técnicas cualitativas y cuantitativas de investigación, herramientas matemáticas y estadísticas, aplicando un instrumento de evaluación y proponiendo acciones que permitan la mejora del producto. Los principales resultados reflejan que los clientes se encuentran insatisfechos ya que: 1) el producto antena no posee la suficiente prestación para cada uno de los lugares de residencia, 2) el embalaje del producto posee deficiencias en cuanto a la calidad y por tanto este podría dañarse o extraviarse, 3) los componentes para fabricar la antena es de tecnología obsoleta y no posee una imagen atractiva, 4) el cliente valora que es engorroso el proceso de ensamblaje del producto dado que necesita herramientas específicas. La principal sugerencia del cliente es que el producto incluya todos los aditamentos requeridos para su montaje. Se pretende dar un enfoque proactivo, incorporando nuevas tecnologías que ayuden a desarrollar producciones.
About The Speaker
MsC. Yelenys Díaz González

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