Executive Secretary

XI Conference on Business Economics "CICE 2025"

XIII International Conference on Business Studies

CICE 2025

XI Conference on Business Economics

Customer satisfaction evaluation for the electric moped product of the Industrial Company "Ángel Villarreal Bravo" MINERVA
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Abstract

This research focuses on the Industrial Company "Ángel Villarreal Bravo" MINERVA, whose problems are associated with customer satisfaction for productions in the steel industry and specifically for bicycles at said company. The objective of this research is evaluate customer satisfaction for the electric moped product at the Industrial Company "Ángel Villarreal Bravo" MINERVA. To this end, a systematization of the conceptual and methodological foundations on customer satisfaction and improvement strategies for bicycle products is carried out. Furthermore, the customer satisfaction evaluation process for the electric moped product at the company under study is diagnosed. A customer satisfaction evaluation instrument is designed using qualitative secondary and primary research techniques and mathematical and statistical tools. A system of indicators that allow for product improvement is proposed.

Resumen

La presente investigación se centra en la Empresa Industrial “Ángel Villarreal Bravo” MINERVA cuya problemática está asociada a la satisfacción del cliente para producciones de la industria sideromecánica y específicamente para bicicletas en dicha empresa. El objetivo de la presente investigación consiste en evaluar la satisfacción del cliente para el producto ciclomotores eléctricos en la Empresa Industrial “Ángel Villarreal Bravo” MINERVA. Para ello se realiza una sistematización de los fundamentos conceptuales y metodológicos sobre satisfacción del cliente para productos de bicicletas. Por otro lado, se diagnostica el proceso de evaluación de la satisfacción del cliente para el producto ciclomotores eléctricos en la empresa objeto de estudio. Se diseña un instrumento de evaluación de la satisfacción del cliente mediante la utilización de técnicas secundarias y primarias cualitativas de investigación y herramientas matemáticas y estadísticas. Se propone un sistema de indicadores que permiten la mejora del producto.

About The Speaker

Geisa Expósito Villafaña

Ing. Geisa Expósito Villafaña

UCLV Flag of Cuba

Discussion

Practical Info
No Presencial
Spanish / Español
October 23, 2025 3:0 PM
5 minutes
Hotel Grand Memories Cayo Santa María (Sala Virtual CICE 2025)
Authors
Ing. Geisa Expósito Villafaña
Keywords
customer satisfaction; electric scooters; minerva.
satisfacción del cliente; ciclomotores eléctricos; minerva
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