Executive Secretary
XIII International Conference on Business Studies
CICE 2025
XI Conference on Business Economics
Abstract
This research focuses on the Villa Clara Territorial Division Telecommunications Company. Its problem lies in the fact that planned preventive maintenance of telecommunications networks and associated equipment is carried out at planned intervals according to national policies. The management of maintenance processes is experiencing a negative period, characterized by different elements associated with the process. The objective of the research is to design a procedure for managing the maintenance process for telecommunications networks in the Villa Clara Territorial Division. To this end, an update of the conceptual and methodological foundations on maintenance management is carried out through an extensive bibliographic review on the subject in question. On the other hand, the proposed procedure under study is presented. The main results show that the maintenance being carried out is insufficient, with problems accumulating and technical standards being violated. The resources for maintenance are not availed in warehouses, and maintenance is not performed within the required quality. All of this increases service interruptions and customer dissatisfaction.
Resumen
La presente investigación se centra en la Empresa de Telecomunicaciones División Territorial Villa Clara. Su problemática radica en que el mantenimiento preventivo planificado a las redes de telecomunicaciones y al equipamiento asociado se realiza a intervalos planificados según políticas a nivel nacional; la gestión de los procesos de mantenimiento está experimentando un período negativo, caracterizado por diferentes elementos asociados al proceso. El objetivo de la investigación es diseñar un procedimiento para la gestión del proceso de mantenimiento a las redes de telecomunicaciones en la División Territorial Villa Clara. Para ello se realiza una actualización de los fundamentos conceptuales y metodológicos sobre la gestión del mantenimiento, mediante una amplia revisión bibliográfica sobre el tema en cuestión. Por otro lado, se realiza la propuesta de procedimiento objeto de estudio. Los principales resultados reflejan que los mantenimientos que se están llevando a cabo son insuficientes acumulándose problemas y violaciones de normas técnicas; los recursos para la realización de los mantenimientos no se encuentran en los almacenes; no se realizan en el tiempo planificado ni con la calidad requerida. Todo esto incremento en las interrupciones del servicio e insatisfacción de los clientes.
About The Speaker
Nesto Largo Rodríguez

Discussion