Executive Secretary
XIII International Conference on Business Studies
CICE 2025
XIV Modern Management Symposium
Abstract
The study of the axiological educational procedure for the development of managers at a national transportation company providing services to workers contributes to the solution of the scientific problem: inadequacies in some managers that limit their competencies. The axiological educational method is based on the dynamics of axiological processes. Its logic is articulated with the didactic principle of awareness, in conjunction with the rest of the didactic principles, and promotes transformations that guarantee managerial training. A highly complex task today is linked to the pursuit of comprehensive training as a way to realize an essential aspiration of managerial education, which penetrates the human being to reveal and cultivate all their qualities. The objective practical results of the study position the human being as an essential value and enhance the meaning of being a manager. It contributes to the study of their functions as managers, which are constituted as units of analysis from a psychological perspective. In the process of implementing the economic model in the socialist enterprise, the research leads to a management process of greater independence and creativity. This has been demonstrated by research conducted from this perspective on the determination of axiological regularities in the management process, revealing essential aspects that broaden and deepen its understanding. Various methods and techniques that reflect dialectics as a system were used.
Resumen
El estudio procedimiento educativo axiológico para la superación de los directivos de la empresa nacional de transportación de servicios a trabajadores, contribuye a la solución del problema científico: insuficiencias en algunos directivos que limitan sus competencias. El método educativo axiológico método tiene como referente la dinámica de los procesos axiológicos. Su lógica se articula al principio didáctico de la concientización en concatenación con el resto de los principios didácticos, y promueve transformaciones que garantizan la formación en los directivos. Una tarea de gran complejidad, en la actualidad, está vinculada a la búsqueda de la integralidad en la formación como forma de materializar una aspiración esencial de la educación en directivos, que penetra en el ser humano para revelar y cultivar todas sus cualidades. Resultados prácticos objetivos del estudio, ubica al ser humano como valor esencial y potencia el significado de ser directivo, aporta el estudio de sus funciones como directivos se constituyen en unidades de análisis desde la dimensión psicológica. En el proceso de instrumentación del modelo económico en la empresa socialista, la investigación conduce a un proceso de dirección de mayor independencia y creatividad. Así lo han demostrado las investigaciones realizadas desde esta perspectiva, en materia de la determinación de regularidades axiológicas en el proceso de dirección, revelando aspectos esenciales que amplían y profundizan su comprensión. Se utilizaron diferentes métodos y técnicas que responden a la dialéctica como sistema.
About The Speaker
Sr. Alex Sell de la Paz Ríos

Discussion