Executive Secretary

XIV Modern Management Symposium "CICE 2025"

XIII International Conference on Business Studies

CICE 2025

XIV Modern Management Symposium

Customer satisfaction, a perspective from the management of innovation in services
Set Favorite

Abstract

Summary


This research focuses on service innovation as a way to increase customer satisfaction at the Camagüey Branch of CIMEX. It is based on the recognition that in a competitive and ever-changing environment, service quality and the ability to adapt to customer expectations are essential to consolidating business results. The general objective of the study was to analyze the level of customer satisfaction at the CIMEX Camagüey branch, relating it to the management practices of science, technology, and innovation in services, in order to enhance the customer experience and strengthen service quality.The research begins with a diagnosis of the current situation using qualitative and quantitative analysis through document review, semi-structured interviews with experts, and customer surveys to identify factors influencing service perception. The main goal is to design an action plan based on the application of a dimensional model of service innovation to improve customer satisfaction at the branch.The investigation reveals areas for improvement in customer feedback, retail organization, implementation of payment methods, customer service channels, service personalization, and staff training. Effective management of science and innovation boosts customer satisfaction and strengthens CIMEX's competitiveness in the Cuban market.



Resumen

Resumen

 

La presente investigación se centra en la innovación en los servicios como vía para incrementar la satisfacción del cliente en la Sucursal Camagüey de CIMEX. Partiendo del reconocimiento de que en un entorno competitivo y cambiante, la calidad del servicio y la capacidad de adaptación a las expectativas del cliente resultan fundamentales para consolidar los resultados de la empresa. El objetivo general del trabajo fue analizar el nivel de satisfacción del cliente en la sucursal CIMEX Camagüey, relacionándola con las prácticas de gestión de la ciencia, tecnología e innovación en los servicios, para mejorar la experiencia del cliente y fortalecer la calidad del servicio. Para la realización del trabajo se parte del diagnóstico de la situación actual utilizando el análisis cualitativo y cuantitativo a partir de la revisión documental, la aplicación entrevista semiestructurada a expertos y encuestas aplicadas a clientes para identificar los factores que influyen en la percepción del servicio. Se traza como objetivo general: Diseñar un plan de acción basado en la aplicación de un modelo dimensional de la innovación en servicios para mejorar la satisfacción del cliente en la sucursal. La investigación revela oportunidades de mejora en la retroalimentación cliente-empresa, en la organización del comercio, implementación de medios de pago, canales de atención al cliente, personalización del servicio y preparación del personal. La gestión eficaz de la ciencia y la innovación eleva los niveles de satisfacción del cliente, fortaleciendo la competitividad de CIMEX en el mercado cubano. 


About The Speaker

Geidy Estrada Mouro

Geidy Estrada Mouro

Universidad de Camagüey. Sucursal CIMEX Camagüey Flag of Cuba

Discussion

Practical Info
No Presencial
Spanish / Español
October 24, 2025 12:15 PM
5 minutes
Hotel Grand Memories Cayo Santa María (Sala Virtual CICE 2025)
Authors
Geidy Estrada Mouro
Yoel Rodríguez Ramos
Keywords
customer satisfaction
gerencia
innovación
innovation
management
satisfacción del cliente.
service
servicios
Documents