Executive Secretary
XIII International Conference on Business Studies
CICE 2025
XIV Modern Management Symposium
Abstract
A growing number of destinations around the world have opened up to tourism and invested in it, making it a key sector for socioeconomic progress, leading to increased competition. A strategic and forward-looking approach is essential to avoid problems and strengthen the position of Cuban tourism entities vis-à-vis their competitors. The purpose of this paper is to design the procedure for developing the strategic plan for the Hotel America. This allows for the establishment of improvement strategies as a sustainable tourism product, raising the quality of the plan and facilitating its implementation based on efficiency and effectiveness in terms of customer satisfaction. To this end, a theoretical and conceptual system was structured based on the study of available methodologies, procedures, and technologies, as well as an analysis of the background and trends in the development of hotel management. The main result is the design of a procedure that allows for the development of the strategic plan for the Hotel
Resumen
Un número creciente de destinos de todo el mundo se han abierto al turismo y han invertido en él, haciendo del mismo un sector clave para el progreso socioeconómico, probocando el aumento de la competencia en el mismo. Un planteamiento estratégico y de previsión es imprescindible para evitar problemas y reforzar la posición de las entidades turísticas cubanas frente a sus competidores. El presente trabajo tiene como objetivo el diceño del procedimiento para la elaboración del plan estratégico en en el Hotel America de forma tal que permita establecer estrategias de mejora como producto turístico sostenible, siendo capaz de elevar la calidad del plan y facilitar su cumplimiento en función de la eficiencia y eficacia, en términos de satisfacción del cliente. Para lo cual se estructuró un sistema teórico conceptual sobre la base del estudio de las metodologías, procedimientos y tecnologías disponibles, así como el análisis de los antecedentes y tendencias en el desarrollo de la dirección y gestión hotelera, aportando como resultado principal el diseño de un procedimiento que permite elaborar el plan estratégico para el Hotel America.
About The Speaker
Lic. Lester Yoel Manso Blanco

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