XX International Symposium of Electrical Engineering "SIE 2023"

XX International Symposium of Electrical Engineering

SIE 2023

Implementation of project-based learning in the recovery of the NIPPON AMERICA power supply
Implementation of project-based learning in the recovery of the NIPPON AMERICA power supply

Abstract

Problem: This research constitutes a proposal made by the authors as student assistants in the presentation of a project that proposes solutions in order to recover and modernize the NIPPON AMERICA sources (Model: DVP-2212), used to power communications equipment. Objective: develop a learning project for the Analog Electronics II subject that allows the recovery and modernization of said equipment. Methodology: it is an applied research, where theoretical methods are used in the foundation of the proposal and empirical methods in the collection and assessment of information. Results: Firstly, the recovery of various food sources is found, secondly, the high degree of acceptance of the project-based learning method based on the assessments resulting from the survey carried out and the knowledge evaluations corresponding to the topic. Conclusions: Project-based learning constitutes an efficient method for solving problems, which promotes a better understanding of the contents, group collaboration and the proposal of novel solutions to problems related to the specialty.

Resumen

Problemática: la presente investigación constituye una propuesta que realizan los autores como alumnos ayudantes en la presentación de un proyecto que propone soluciones con el fin de recuperar y modernizar las fuentes NIPPON AMERICA (Modelo: DVP-2212), utilizadas como alimentación de equipos de comunicaciones. Objetivo: elaborar un proyecto de aprendizaje de la asignatura Electrónica Analógica II que permita la recuperación y modernización de dichos equipos. Metodología: es una investigación aplicada, donde se utilizan métodos teóricos en la fundamentación de la propuesta y métodos empíricos en la recogida y valoración de la información. Resultados: Se encuentra en primer lugar la recuperación de varias fuentes de alimentación, en segundo lugar, el alto grado de aceptación del método de aprendizaje por proyectos a partir de las valoraciones resultantes de la encuesta realizada y las evaluaciones del conocimiento correspondientes a la temática. Conclusiones: El aprendizaje basado en proyectos constituye un método eficiente en la solución de problemáticas lo cual propicia una mejor comprensión de los contenidos, la colaboración grupal y la propuesta de soluciones novedosas a problemas relacionados con la especialidad.

About The Speaker

Christian

Christian

CUJAE Flag of Cuba

Discussion

Practical Info
Presentation
Spanish / Español
November 13, 2023 4:18 PM
1 minute
Virtual
Authors
Christian
Montse Pino Cardona
Keywords
aprendizaje
learning
projects
proyectos
soluciones
solutions