10th Conference on Business Economics

13rd International Conference on Business Sciences

10th Conference on Business Economics

Digital Marketing Plan for the U.E.B. Especial “Los Pinos”

• Problematic: The digitalization of the world economy, in recent times, has produced important economic and social transformations, forcing companies to make great efforts to adapt to a constantly changing environment. This transformation process driven by the use of new technologies that advance through digitalization processes and systematic innovation, has also impacted Cuban companies, including the commerce and gastronomy sector.

• Objective(s): The objective of this research is to design a Digital Marketing Plan as an essential work tool for Marketing Management at the U.E.B. Especial “Los Pinos”.

• Methodology: During its development, different methods and techniques were used, such as: analysis-synthesis, induction-deduction, historical-logical, analysis and review of documentation and literature, consultation with experts and interviews with specialists and workers of the entity.

• Results and discussion: The main contribution of the research is the application of an appropriate procedure for the preparation of the Digital Marketing Plan for the U.E.B., attributing a series of strategies and actions that lead to the gradual improvement of the quality of services, market positioning and economic results.

• Conclusions: The application of the selected procedure for the strategic diagnosis of commercial management in the entity allows us to investigate the deficiencies found and from there, propose a Digital Marketing Plan for the U.E.B., adjusted to the new market trends.


• Problemática: La digitalización de la economía mundial, durante los últimos tiempos, ha producido importantes transformaciones económicas y sociales obligando a las empresas a hacer grandes esfuerzos para adaptarse a un entorno en constante cambio. Este proceso de transformación impulsado por el uso de las nuevas tecnologías que avanzan mediante procesos de digitalización e innovación sistemática, han impactado también en las empresas cubanas, entre ellas el sector del comercio y la gastronomía.

• Objetivo(s): El objetivo de la presente investigación es diseñar un Plan de Marketing Digital como una herramienta de trabajo esencial para la Gestión de Marketing en la U.E.B. Especial “Los Pinos”.

• Metodología: Durante el desarrollo de la misma se utilizaron diferentes métodos y técnicas, tales como: el análisis-síntesis, inducción-deducción, histórico- lógico, análisis y revisión de la documentación y la literatura, consulta a expertos y entrevistas a especialistas y trabajadores de la entidad.

• Resultados y discusión: El principal aporte de la investigación es la aplicación de un procedimiento adecuado para la elaboración del Plan de Marketing Digital para la U.E.B., atribuyendo una serie de estrategias y acciones que conllevan a la mejora paulatina de la calidad de los servicios, el posicionamiento en el mercado y los resultados económicos.

• Conclusiones: La aplicación del procedimiento seleccionado para el diagnóstico estratégico de la gestión comercial en la entidad permite indagar en las deficiencias encontradas y a partir de ahí, proponer un Plan de Marketing Digital para la U.E.B., ajustado a las nuevas tendencias del mercado.


About The Speaker

Miguel Amores Pérez

Miguel Amores Pérez

Empresa Provincial de Alojamiento y Gastronomía Villa Clara Flag of Cuba

Discussion

Practical Info
Spanish / Español
November 14, 2023 2:59 PM
15 minutes
Sala Polivalente A
Authors
Miguel Amores Pérez
Zuleidy Escobar Díaz
Mayra Nápoles Pouza
Keywords
digital marketing; marketing management; commerce and gastronomy
marketing digital; gestión de marketing; comercio y gastronomía
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