13rd International Conference on Business Sciences
10th Workshop on Hospitality and Tourism
In Cuba there is a recognition of the need to strategically incorporate the philosophy and tools of digital marketing into the commercial strategies of Travel Agencies to attract potential clients present in that context and achieve an advantageous position over competitors that systematically promote the approach. intelligent for the management of its business processes, because it does not take advantage of all the information available in all sources of the Marketing Information System (SIM), to orient itself strategically in the fulfillment of its mission and the satisfaction of the dynamics of client-company relations in the current tourism market. Therefore, the research aims to: Develop an intelligent management model for the digital marketing process in Travel Agencies. Through the use of theoretical and empirical methods, traditional management models and the role of Business Intelligence in the tourism company were critically analyzed; constituting the theoretical support of the proposed strategy to implement the intelligent management of digital marketing in agencies. The designed model contributes to the ability to take advantage of the information available in the SIM to tactically and strategically monitor the dynamics of the tourism market in order to achieve greater customer orientation and high customer satisfaction rates with the design of a tourism offer. higher quality; as well as establishing bases for the consolidation of more effective and innovative digital marketing strategies in organizations.
En Cuba existe un reconocimiento de la necesidad de incorporar estratégicamente la filosofía y herramientas de marketing digital a las estrategias comerciales de las Agencias de Viaje para lograr atraer clientes potenciales presentes en ese contexto y alcanzar una posición ventajosa frente a los competidores que sistemáticamente promueven el enfoque inteligente para la gestión de sus procesos de negocio, debido a que no se aprovecha toda la información disponible en todas las fuentes del Sistema de Información de Marketing (SIM), para orientarse estratégicamente en el cumplimiento de su misión y la satisfacción de las dinámicas de relaciones cliente-empresa en el mercado turístico actual. Por tanto, la investigación tiene como objetivo: Desarrollar un modelo de gestión inteligente para el proceso de marketing digital en Agencias de Viaje. Mediante la utilización de métodos teóricos y empíricos se analizaron críticamente los modelos tradicionales de gestión y el papel de la Inteligencia de negocio en la empresa turística; constituyendo el sustento teórico de la estrategia propuesta para implementar la gestión inteligente del marketing digital las agencias. El modelo diseñado contribuye a la capacidad de aprovechamiento de la información disponible en el SIM para monitorear táctica y estratégicamente las dinámicas del mercado turístico en función de lograr una mayor orientación al cliente y elevados índices de satisfacción del mismo con el diseño de una oferta turística de mayor calidad; así como establecer bases para la consolidación de estrategias de marketing digital más efectivas e innovadoras en las organizaciones.
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Guesler Alonso Rodríguez
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