13rd International Conference on Business Sciences
10th Workshop on Hospitality and Tourism
The objective of this work is to propose actions for the tourism promotion of the cultural project “To dance in the house of the trompo” in the Paradiso agency of Villa Clara. Learn to reinforce your intrinsic values and only then communicate them and place them in the market as a “value” to promote and share with the public through the Paradiso agency in Villa Clara. For this purpose, the integrated management model was applied to management proposed by researcher Cristina Amaya Quincoses in her book “Marketing Management in the Arts”, she states that it is worthless to have good artistic and cultural proposals if we do not know how to package, place and communicate them correctly. from learning to reinforce their intrinsic values. The strategic reasoning that must be made when thinking about “To dance at home of the trompo” as a product are characterization, segmentation, differentiation, positioning and naming. The main value of this research as a tourism proposal is that it contributes to enriching the offer of the Paradiso agency in Villa Clara, providing it with a product capable of integrating cultural, historical and heritage riches through its intrinsic values.
El objetivo del presente trabajo es proponer acciones para la promoción turística del proyecto cultural “Para bailar en casa del trompo” en la agencia Paradiso de Villa Clara. Aprender a reforzar sus valores intrínsecos y sólo así comunicarlos y colocarlos en el mercado como “valor” para promover y compartir con el público a través de la agencia Paradiso en Villa Clara. Con este fin se aplicó el modelo de gestión integrada a la gerencia propuesto por la investigadora Cristina Amaya Quincoses en su libro “Gestión de mercadotecnia en las Artes”, afirma que de nada vale tener buenas propuestas artístico culturales si no sabemos empaquetarlas colocarlas y comunicarlas correctamente a partir de aprender a reforzar sus valores intrínsecos. Los razonamientos estratégicos que deben hacerse al pensar como producto a “Para bailar en casa del trompo” son la caracterización, la segmentación, la diferenciación, el posicionamiento y la denominación. El principal valor de la presente investigación como propuesta turística es que contribuye a enriquecer la oferta de la agencia Paradiso en Villa Clara, dotándola de un producto capaz de integrar las riquezas culturales, históricas y patrimoniales a través de sus valores intrínsecos.
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Cheila Soris Díaz-Velis
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