III International Scientific Conference "Challenges of Education 2023"
Abstract
In the following work, some of the existing dialogues between pedagogical self-management and feminisms will be developed, taking as an experience the optional seminar on Pedagogical Self-management and co-management, Educational Sciences Career, UNSAM -Cátedra Heras-, delivered in the second quarter of the year 2022. In order to understand this democratic device, the categories are built: power, the affective, the taking of the word and the decisions that the group-class is building. The notions of feminist perspectives will be addressed to describe the different existing dialogues between pedagogical self-management and feminisms such as the taking of the word and the positioning of bodies in public spaces.
Resumen
En el siguiente trabajo se desarrollarán algunos de los diálogos existentes entre la autogestión pedagógica y los feminismos tomando como experiencia el seminario optativo de Autogestión y cogestión pedagógica, Carrera de Ciencias de la Educación, UNSAM -Cátedra Heras-, dictado en el segundo cuatrimestre del año 2022. Para poder comprender este dispositivo democrático se construyen las categorías: el poder, lo afectivo, la toma de la palabra y de las decisiones que el grupo-clase va construyendo. Se abordarán las nociones de las perspectivas feministas para describir los diferentes diálogos existentes entre la autogestión pedagógica y los feminismos tales como la toma de la palabra y los posicionamientos de los cuerpos en espacios públicos.
About The Speaker
Laura Pulleiro
Discussion