Executive Secretary
IV International Symposium on Physical Activity, Sport and Recreation 2025
DEPORTE 2025
Physical Education Workshop
The Diagnosis of Physical Development in schoolchildren with low vision in the first cycle of primary education is still a controversial aspect. For its implementation, we start from the current state of physical development, the selection of indicators and body indices and functional tests proposed by González, Sánchez and Prado (2023), to the adaptation, application of the tests and the proposal of prescriptions. Theoretical methods such as Analytical-Synthetic and Inductive Deductive were used to reveal the foundations that support the research. Also methods of the empirical level, including Document Analysis, Interview, Measurement, Testing and Case Study, to verify the information on the current topic addressed, and from the results of the indicators of the body and functional dimensions, it is proposed to establish the physical functional profile of schoolchildren with low vision.
El Diagnóstico del Desarrollo Físico en escolares con baja visión del primer ciclo de la enseñanza primaria es aún un aspecto controvertido, para su puesta en práctica se parte del estado actual del desarrollo físico, la selección de indicadores e índices corporales y pruebas funcionales propuestas por González, Sánchez y Prado (2023), a la adaptación, aplicación de las pruebas y la propuesta de prescripciones. Se utilizaron métodos teóricos tales como el Analítico–Sintético y el Inductivo Deductivo para develar los fundamentos que sustentan la investigación. También métodos del nivel empírico, entre ellos, el Análisis de Documentos, la Entrevista, la Medición, la Prueba y Estudio de Casos, para constatar la información sobre el actual tema abordado, y a partir de los resultados de los indicadores de las dimensiones corporal y funcional se propone establecer el perfil físico funcional de los escolares con baja visión.
About The Speaker
Marco Antonio Perdomo Capote

Discussion