Executive Secretary

XI International Workshop on Hospitality and Tourism (HOTELTUR, 2025) "CICE 2025"

XIII International Conference on Business Studies

CICE 2025

XI International Workshop on Hospitality and Tourism (HOTELTUR, 2025)

Promotion plan for the Parrandas party in the central region of Cuba
Set Favorite

Abstract

Promotion plans have become one of the fundamental pillars of business in general and of events in particular. They have proven useful in increasing attendance at such events, especially if they are cultural in nature. They have also proven important in raising awareness of these events among their audiences, selling their products, and achieving a high level of positioning in the minds of consumers. For this reason, the main objective of this research is to develop a promotional plan for parrandas in the central region of Cuba. The project began with bibliographic research on related topics, surveys of the host community, and an analysis of the benefits their development brings to the localities where they are held. This analysis aimed to establish theoretical foundations for promotion, promotional plans, and cultural events, and also to diagnose the current state of parranda promotion. As a result, problems were identified in the promotion, and the development of a promotional plan for the parrandas was proposed as a solution. Ultimately, the aforementioned plan was designed, which could contribute to a substantial improvement in attendance rates and, consequently, an increase in the level of sales revenue during the event. This is, in essence, the main achievement of this research, which is expected to contribute to improving the promotional management of this cultural event.

Resumen

Los planes de promoción se han convertido en uno de los ejes fundamentales de las empresas a nivel general y de los eventos en particular. Han probado ser útiles para aumentar la tasa de asistencia a dichos eventos, sobre todo si estos son de índole cultural. También han demostrado ser importantes para darlos a conocer a sus públicos, vender sus productos y lograr un nivel alto de posicionamiento en la mente del consumidor. Este es el motivo por el cual la presente investigación tiene como objetivo principal elaborar un plan de promoción para las parrandas de la región central de Cuba. Se partió de una investigación bibliográfica de temas relacionados, encuestas a la comunidad receptora del evento y análisis de los beneficios que acarrea su desarrollo para las localidades donde se realiza. Este análisis tuvo como fin fundamentar los referentes teóricos sobre la promoción, los planes de promoción y los eventos culturales y también diagnosticar el estado de la promoción de las parrandas. Como resultado de ello se detectaron problemas en la promoción y se propuso como solución la elaboración de un plan de promoción para las parrandas. Finalmente se procedió diseñar el plan antes mencionado, el cual podría contribuir a lograr una mejora sustancial en las tasas de asistencia y por consiguiente un aumento en el nivel de ingresos por concepto de ventas durante el evento. Este es, en esencia, el principal logro de la presente investigación el cual se espera que contribuya al mejoramiento de la gestión promocional de este evento cultural.  

About The Speaker

Dianabel Zerquera

Lic. Dianabel Zerquera

UCLV Flag of Cuba

Discussion

Practical Info
No Presencial
Spanish / Español
October 23, 2025 9:5 AM
5 minutes
Hotel Grand Memories Cayo Santa María (Sala Virtual CICE 2025)
Authors
Lic. Dianabel Zerquera
Daiker Diaz Carvajal
Keywords
cultural events
eventos culturales
parrandas
plan de promoción
promoción
promotion
promotion plan
Documents