10th Conference on Business Economics

13rd International Conference on Business Sciences

10th Conference on Business Economics

Customer satisfaction with the route service at the Villa Clara Provincial Transportation Company

The present investigation focuses on the Provincial Transportation Company of Villa Clara, whose problems cover the aspects related to the route service in said company. The objective of this research is to systematize the conceptual and methodological foundations of customer satisfaction with the route service. For this purpose, an extensive bibliographic review is developed on the topic in question. As results, the approach to the conceptualization of customer satisfaction by different authors is obtained, as well as the elements that must be taken into account for customer satisfaction. The related models and procedures are also analyzed as a starting point for the proposal in the case of route service.

La presente investigación se centra en la Empresa Provincial de Transporte de Villa Clara cuya problemática recorre los aspectos relacionados con el servicio de ruta en dicha empresa. El objetivo de la presente investigación consiste en la sistematización de los fundamentos conceptuales y metodológicos sobre la satisfacción de los clientes con el servicio de rutas. Para ello se desarrolla una amplia revisión bibliográfica sobre el tema en cuestión. Como resultados se obtiene el abordaje de la conceptualización de los satisfacción del cliente por diferentes autores, así como los elementos que hay que tener en cuenta para la satisfacción del cliente. Se analizan además los modelos y procedimientos relacionados como punto de partida para la propuesta al caso del servicio de rutas.

About The Speaker

Yelenys Díaz González

Yelenys Díaz González

Flag of Cuba

Discussion

Practical Info
Spanish / Español
November 14, 2023 3:14 PM
15 minutes
Sala Polivalente A
Authors
Yelenys Díaz González.
Amaury Cruz Martínez
Lianna Aurora Delgado Borroto
Keywords
customer satisfaction
route service
satisfacción del cliente
servicio de rutas
transport
transporte
Documents